Translate

1 Mart 2013 Cuma

Yemek Duraklarım...

Yılda yaklaşık 30-35,000 km yol yapınca, biraz boğaza, güzel yemeğe düşkün olunca iş için gittiğim seyahatlerde, yörenin en iyisi neyse, mutlaka tatmaya çalışırım.

Sizlerle buradan gittiğim ve beğendiğim yemek duraklarını paylaşmayı planlıyorum... Aslınca benim bildiğim ve gittiğim yerleri sizler de büyük ihtimalle zaten biliyorsunuzdur...



Tantuni; Şu ana kadar İstanbul'da bir çok yerde denedim. Aslında en çok okulum olan İ.Ü İşletme Fakültesi'nde iken, arkadaşlarımla Avcılar'da bir yere gidiyorduk. Ancak orayı daha sonra bulamadım. 15 sene geçmesine rağmen aklımda hep lezzetli olarak kalmıştır. Ancak şu ara canım tantuni yemek isterse gideceğim yer Sahrayıcedit'te Yaprak Mersin Tantuni. Caminin karşısında İnönü caddesinden yukarıya U şeklinde virajdan dönerken içeride kalan bu yerde, her geçen sene biraz daha büyüyor. Hiç bir zaman mideme oturmadı, yedikten sonra, ağzımda yağ bırakmadı. Son derece de lezzetli bulurum. Tantuni yemeniz için tavsiye ederim.

Midye tavayı ben en güzel Büyükada'da yedim. Ama İstanbul içinde de tek bir yerden yiyorum. Orası da Bostancı tren istasyonunun altında Üçgen Büfe... Öğrendimki, hepsi aynı yerden alıyormuş. Ancak Üçgen Büfe'nin satışı çok olduğu için hep günlük oluyormuş. Tarator sosunun da tadını beğendiğim için benim için keyifli yerlerden birisidir. Ancak son zamanlarda artık gidemiyorum. Çünkü arabayı park etmek bir sorun haline geldi. Hatta son gittiğimde arabamı çekmişler ve bana maliyeti 120 TL olmuştu. Maalesef son zamanlarda buraya sırf araba park sorunu yüzünde gidemiyorum...

Tekirdağ İki Kardeşler;
Valla at eti, domuz eti mi bilmiyorum ama muhteşem lezzete sahipler. Son 1 ayın favorisi. Sevgili İbrahim Kemal Hülakü sayesinde keşfettim. İlk gittiğimde sucuk yemiştim. Sucuğu kendileri yapıyorlar. Yaklaşık 10 cm çapında 1,5 cm kalınlığında bir sucuktan bahsediyorum. Acılığı ve baharatların oranı benim sevdiğim türden (Biraz acı severim). Tadı "yıkılıyor" derler ya, işte öyle...
Geçen gittiğimde de kasap köfte ve kaşarlı köfte yedim. Onların da tadı harikaydı... Yolu Tekirdağ'a düşenlere şiddetle tavsiye ederim.

Çiğ Köfte (Dr. Erdal)

Benim için Erdal Abi. Kızıltoprak'ta cadde üzerinde kendisinin bizzat elle yaptığı günlük çiğ köfteden daha iyisini Urfa dahil yemedim. Daha da söze gerek yok.

Kokoreç;
Çengelköy'de fırının karşısında özel olarak közde yaptırırım. Her misafirim geldiğinde oraya götürürüm. Bir de bize özel, domates ve biberi közde yapıp, üzerine kekik atıp masaya koyarlar. Yazarken ağzım sulandı:) Bir de burada sucuk ekmek mutlaka yerim. Çoşkun Sucuk kullanırlar. Ben de buraya gelip, gittiğimden bu yana Çoşkun Sucuk alıyorum. Oldukça lezzetli ikili yemeden sakın İstanbul'dan ayrılmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder